هفتمین جشنواره بین المللی «نقاشی کودکان و نوجوانان بیمار» برگزار می‌شود

هفتمین جشنواره بین المللی «نقاشی کودکان و نوجوانان بیمار» از 18 تا 30 دی ماه 1400 به صورت مجازی و رایگان از طریق پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می شود.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر اجرایی هفتمین جشنواره بین المللی «نقاشی کودکان و نوجوانان بیمار» با اعلام این خبر اظهار کرد: حدود 3800 اثر از 27 کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری و ارزیابی انجام شده توسط داوران ملی و بین المللی، 38 اثر برگزیده شد و به جشنواره راه پیدا کرد که با توجه به شرایط موجود، به صورت مجازی به نمایش عموم گذاشته می شوند و تعداد 250 اثر برتر دیگر در کتاب جشنواره چاپ می شوند.

بابک جاودانه افزود: آثار ارائه شده از رده‌های سنی 4 تا 17 سال هستند که از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، اکراین، مالزی، بحرین و … برای این نمایشگاه ارسال شده اند، که از مجموعه آثار نهایی، 4 اثر از استان خوزستان است.

وی با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: استفاده از هنر یک انگیزه و انرژی بین کودکان و نوجوانان ایجاد می کند، تا لبخندی بر لب هایشان بنشیند، و با یادگیری یک هنر بار بیماری کم می شود و به حفظ سلامت روانشان و بهبود آن‌ ها کمک می کند.

جاودانه اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف ایجاد حس اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان بیمار، استعدادیابی و امید به زندگی برای آنها در بیش از ۴۰ کشور مختلف برپا خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره بیان کرد: آثار ارائه شده در نمایشگاه مجازی قابل انتخاب و فروش می باشند و درآمد حاصل از آن به نفع کودکان بیمار هزینه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در اهواز به صورت مجازی در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هم زمان در بیش از 40  کشور دیگر برگزار می شود و اختتامیه جشنواره در استانبول – ترکیه خواهد بود.

جاودانه افزود: علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند به صورت 24 ساعته و رایگان به پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  به نشانی https://khz.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09160916112 در ارتباط باشند.

دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: از تمام بزرگواران و عزیزانی که در برگزاری این جشنواره بین المللی با ما همکاری داشتند از جمله ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سید محمدرضا بنی هاشمی مدیر روابط عمومی اداره کل و مجموعه همکاران ایشان،نسرین بیگدلی رئیس اداره هنری اداره کل،سید حسین فدایی کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل،حراست اداره کل،حامیان جشنواره و همچنین از عوامل برگزاری این جشنواره اتابک جاودانه دبیر هنری جشنواره، بهاره ململی و منا سلامات مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره، فاطمه محمدحسینی حاجیور مسئول دبیرخانه جشنواره و هیات داوران ملی در جشنواره شامل علیرضا جاودانه،مریم موسوی و ستاره تاج تقدیر و تشکر می کنم.

هفتمین جشنواره بین المللی «نقاشی کودکان و نوجوانان بیمار» از 18 تا 30 دی ماه 1400 با همکاری یوسرن، اینترست گروپ هارت، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی خوزستان، چاپ و تبلیغات چیستا، انتشارات علوم و فنون پزشکی اهواز، نمایندگی اسنوا در اهواز – امانیه کد 22516، سینما هلال اهواز، گروه تولیدی شنتیا، مجموعه گردشگری بازیل و سازمان اتوبوسرانی کلانشهر اهواز برگزار می شود

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا