توسعه پایدار کشور بدون توسعه روستایی محقق نمی شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در آیین برداشت زعفران دژپارت گفت : توسعه پایدار کشور بدون توسعه روستایی محقق نمی شود

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، اولین جشنواره شکرانه برداشت زعفران شهرستان دژپارت روز سه شنبه 16 آذر ماه با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، اداره کل امور روستایی و شورا استانداری و میزبانی فرمانداری دژپارت برگزار شد .

زینب پارسافخر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در این مراسم اظهار کرد : توسعه پایدار کشور بدون توسعه روستایی محقق نمی شود و برای رسیدن به توسعه، اولین نیاز شناخت پتانسیل روستاها است .

پارسافخر گفت : زنان جز ارکان اصلی برای توسعه پایدار و پیشرفت روستاها هستند بویژه اینکه زنان روستایی مدیران اقتصادی خانواده هستند و در فعالیت های مختلف حضور دارند .

وی افزود : توجه به نقش زنان در توسعه کشور از جمله توسعه اقتصادی و حمایت از ایجاد اشتغال برای زنان از جمله اشتغال زنان روستایی نقش بسزایی در تولید دارد . به طور سنتی زنان روستایی همواره بخش مهمی از فعالیت های تولیدی و اقتصادی خانواه را برعهده دارند .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد : یکی از برنامه های ما در زمینه رونق مسائل اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار ، گسترش و تقویت طرح های نو بویژه با محوریت بانوان در مناطق غیر برخوردار ، روستایی و عشایری است .

پارسافخر اظهار کرد : همونطور که شاهد هستیم در سال های اخیر با محوریت مجموعه جهاد کشاورزی ، کشت زعفران در برخی مناطق استان با موفقیت و با کیفیت بالایی به ثمر رسیده است که انشالله با رشد و توسعه آن شاهد کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشت خانواده های مناطق روستایی مان باشیم.

این مقام مسئول در خصوص اهداف برگزاری جشنواره برداشت زعفران گفت : ثبت برند زعفران منطقه و تجاری سازی، آموزش و استفاده از روش های نوین، تشکیل تعاونی و صندوق های خرد و کلان، جذب اعتبار و تسهیلات قرض الحسنه، تقویت گردشگری و بوم گردی، توان افزایی جوامع محلی ویژه زنان روستایی، تلاش برای برقراری بیمه افراد و ایجاد اشتغال از جمله اهداف برگزاری جشنواره می باشد .

 

 

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا