با تجلیل از خیرین و اعضای داوطلب هلال احمر می توان نیکی ها را در جامعه ترویج داد

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در سی و یکمین نشست شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر این جمعیت عنوان کرد مسئله تقدیر و تجلیل در حقیقت فصلی و مسیری را پیش روی ما برای توسعه زیبایی ها وخوبی ها قرار می دهد. توصیه به پنهان کردن خوبی ها به کسانی است که اهل خوبی و نیکی هستند وتوصیه به دیگران انتشار این خوبی هاست که یک اموزه اخلاقی است.
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود:در واجبات توصیه شرع است که به صورت علنی انجام شوند و در مستحبات به شکلی پنهانی انجام پذیرند و بین خود و خدا نگه داشته شوند. این حالتی دو ضلعی است که الزامات دین باید در جامعه منتشر شوند و مستحبات که روابط بین فرد و خداوند هستند پنهانی انجام شوند تا آثارشان بیشتر شود.
او به جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که گفت:باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده بشویم آنکه باید ببیند او می بیند ،اشاره کرد و ادامه داد: این جمله در حوزه مستحبات و فداکاری است و جزو جملات طلایی حاج قاسم است که باید مد نظر قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین شفیعی ادامه داد: البته وظیفه دیگران انتشار و ترویج خوبی هاست و امام رضا فرمودند: «من لم یشکر المنعم من المخلوقین، لم یشکر الله عزّ و جلّ»کسی که انسان های شایسته و نیکوکار را تقدیر نکند به توفیق قدرشناسی از خدا موفق نخواهد شد پس جلسات تقدیر از این جنس هستند که فضیلت ها و خوبی ها منتشر شوند و نشر معروف صورت گیرد.
عضو شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان خوزستان به بیان برخی جملات حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس پرداخت که می فرمودند: می بینم ملت الهی شده است ویا نور خدا در این کشور جلوه گر شده است .با شنیدن این سخنان حس قدرشناسی به انسان دست می دهد و اسلام می خواهد فضای جامعه معطر باشد .اشاعه به معرف بسیار توصیه شده و عکس آن اشاعه منکر سبب بد آموزی شده و فضای جامعه را کدر می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت شهید حاج حمید تقوی فر اشاره و عنوان کرد:در مراسم تششیع پیکر این شهید، حاج قاسم سلیمانی بی نام و نشان وارد جمعیت تشییع کنندگان شد و زیر تابوت این شهید والامقام را گرفت .شهید تقوی آنچنان که در عراق به ایشان مباهات می کنند و از او شناخت دارند متاسفانه در سطح کشور و حتی استان خوزستان معرفی، مطرح و برجسته نشد.جنبش مردمی عراق شهید تقوی فر را مرشد معنوی خود معرفی می کنند ولی جای معرفی مناسب و در خور او در این دیار بسیار خالی است.
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد:وقتی خوبی ها و نیکویی ها منتشر می شوند دیگران به شوق آمده و همین باعث انسان سازی خواهد شد. لذا کار های خوب باید توسط فرد انجام دهنده آنها پنهان شود ولی دیگرانی که آن را دیده و متوجه می شوند باید به آن بپردازند و آن را در جامعه نشر دهند.
حجت الاسلام و المسلمین شفیعی عنوان کرد:جمعیت هلال احمر فصلی از این خوبی ها را پیش روی دارد که با تجلیل از خیرین و اعضای داوطلب در این مناسبت ها می توان این نیکی ها را در جامعه ترویج داد
مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا