در سفر رئیس جمهور به خوزستان؛ نماینده ولی فقیه مطالبات مردم استان را مطرح کرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان در سفر رئیس جمهور مطالبات مردم استان را مطرح کرد.

بصیرت نو خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز 7 اردیبهشت ماه در حاشیه دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با مردم اهواز با ادای احترام به شهدا اظهار کرد: امروز هفتمین سفر رئیس‌جمهور و دومین سفر هیئت دولت به خوزستان است؛ این جمعیت کثیر در کنار بسیاری از مردم که در محوطه‌های اطراف مصلا هستند، برای عرض ارادت آمده‌اند.

به گفته وی؛ مراقبت برای حفظ دستاوردهای معنوی یک ماه عبادت ضروری است .

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه چند مطالبه مردمی از دولت مردمی آیت‌الله رئیسی دارم تصریح کرد:  بر اساس اولویت یکی از مهم‌ترین مطالبات جوانان پسر و دختر بحث اشتغال است؛ اگر اشتغال جوانان کشور به‌ویژه جوانان خوزستان حل شود، خواسته به‌حق بسیاری از مردم برآورده خواهد شد.

حجت الالسلام و المسلمین موسوی فرد گفت : واگذاری مسکن به مردم خوزستان باید در این دولت مطابق وعده‌های رئیس‌جمهور محقق شود؛ برخی مردم در تورم مسکن کمر خرد کرده‌اند و قادر به پرداخت اجاره‌بهای خانه نیستند.

وی، اجرای هرچه سریع‌تر فاز دوم غدیر و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و اجرای شبکه فاضلاب خوزستان و به‌خصوص اهواز را از دیگر مطالبات عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های خوب باید حق آبه کشاورزی خوزستان تأمین و طرح‌های آب‌رسانی «کوثر»، «غدیر» و «فدک» تکمیل و توسعه یابند تا تعداد زیادی از مردم استان از آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص درخواست‌های عمومی برای تبدیل وضعیت نیروهای کار و بازنشستگان بیان کرد:  هر کدام از دستگاه‌ها و شرکت‌ها باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در خوزستان عمل کنند.

به گفته وی؛ پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان از مهم‌ترین مطالبات آنهاست که باید فکری به حال تسهیل پرداخت این تسهیلات شود چرا که برای یک وام چهار ضامن خواسته شده است.

حجت الالسلام و المسلمین موسوی فرد افزود: راه‌های بین شهری و روستایی خوزستان باید تکمیل و مشکلات مناطق حادثه‌خیز که هراز چندگاهی شاهد تصادفات جان‌گیر هستیم هر چه سریع‌تر برطرف شود

وی افزود:ایجاد اشتغال با توسعه صنایع پایین‌دستی از دیگر مطالبات مردم استان است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اظهار کرد: کاهش بهای حق آبه کشاورزان مطالبه جدی کشاورزان خوزستان است؛ همچنین پرداخت خسارت «نکشت» در مناطق غرب خوزستان، کشت برنج با مدل خشکه‌کاری، توجه به دام‌های سنگین و تأمین کود از دیگر مطالبات کشاورزان این استان است.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا