مراسم سوگیه خوانی ویژه بزرگداشت شهدای ایذه برگزار شد

مراسم سوگیه خوانی ویژه بزرگداشت شهدای ایذه، با حضور سیفی معاون سیاسی_ اجتماعی استانداری خوزستان، منادی معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بحیرایی رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، جمعی از شاعران و هنرمندان برجسته استان و اصحاب رسانه عصر روز چهارشنبه ۲ آذرماه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، سیفی معاون سیاسی – اجتماعی استانداری خوزستان گفت : بعد از حادثه تروریستی ایذه و شهادت جمعی از هموطنان بی گناه ما در حمله ای که اتفاق افتاد ، شاعران ، هنرمندان و خوشنویسان خوزستانی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گرد هم آمده اند تا با بیان احساسات و بیان شعرهای زییا و خلق آثار هنری فاخر به روح شهدای ایذه ادای احترام کنند که انشاالله این حرکات فرهنگی و هنری ادامه خواهد داشت.

مجید منادی معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن عرض تسلیت شهادت هموطنان در اتفاقات اخیر توسط اغتشاشگران اظهار کرد: با وجود اینکه از حادثه تروریستی ایذه قهرمان چند روز گذشته اما داغ و یاد آن در آتشش در دل ما روشن است همانطور که حادثه تروریستی شاهچراغ، حادثه تروریستی اهواز و حوادث قبل از آن هنوز در یادها وجود دارد .

منادی بیان کرد : امروز شاید این حادثه تلنگری برای فهمیدن و توجه بیشتر به نعمتهایی باشد که خداوند به ما داده است ، نعمت هایی مثل آرامش ، امنیت ، فرهنگ که در جامعه داریم و … تا بیشتر قدردان آن ها باشیم .

وی افزود : بیان و نگاه به این موضوع با نگاه شعر و ادب با هر زبان، قالب و شکلی که صورت بگیرد ، گرامیداشت و عرض ادبی به ساحت شهدا است .

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : ملت ما ملت امیدواری است ، در دفاع مقدس، انقلاب و هرجا که خونی بی گناه ، ظالمانه و شقاوتمندانه ریخته شد برای ما بیداری به ارمغان آورد و به بهانه ای برای اتحاد و درک بیشتر شد تا آنچه دشمن برای ما خواب دیده و گام برداشته است ناکام بماند همانطور که تا الان ناکام مانده است .

در ادامه برنامه شاعران برجسته استان اشعاری در وصف حادثه ایذه و شهدای این شهرستان بیان کردند. همچنین خوشنویسان مطرح استان همزمان با نوشتن خط و خلق آثار هنری به شهدای این حادثه ادای احترام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا شفیعی، زارعی رضایی، حاج جلیل حزباوی، وحید کیانی، حجت الله کفشیری ، مرتضی بادپروا ، بهنوش بساک کاظمی ، فردین کوراوند و حیدرعلی حزبایی از جمله شاعرانی بودند که اشعار خود را بیان کردند ، استاد زدوار، استاد قمیشیایی و ترابی از خوشنویسانی بودند که با نوشتن خط به خلق اثر پرداختند.

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا