خون تازه در رگ‌های اورژانس خوزستان

آئین رونمایی از ۲۹ دستگاه آمبولانس بازسازی شده و بزرگترین پروژه بازسازی و راه‌اندازی آمبولانس‌های فرسوده اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر فتوحی، معاون اقتصادی استاندار خوزستان، دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی شفیعی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه، هیأت رئیسه و پرسنل اورژانس استان در محل ستاد مرکزی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان خوزستان برگزار شد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش وبدا خوزستان ،در ابتدای این مراسم دکتر فتوحی معاون اقتصادی استاندار خوزستان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان سلامت، این پروژه را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اورژانس استان خوزستان قلمداد کرد و گفت: جا دارد که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی دکتر محمدحسین سرمست برای این امر مهم تشکر ویژه‌ای شود چرا که این پروژه خدمات بسیار مهم و ارزنده‌ای را به مردم استان خواهد داد و می‌تواند دانشگاه علوم پزشکی را در رده‌های بالاتری در سطح کشور قرار دهند.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه خاطر نشان کرد: موقعیت جغرافیایی استان خوزستان به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق و وجود چند بندر، از اهمیت بالایی برخوردار است که بنده در اینجا از مسئولین علوم پزشکی استان تقاضا دارم به موضوع توریسم سلامت نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم بیماران کشورهای همسایه بخصوص بیماران عراقی را در استان خوزستان درمان کنیم چرا که این امر از چندین جهت به سود استان است.

در ادامه برنامه دکتر محمدحسین سرمست ضمن قدردانی از پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان، گفت: فوریت‌های پزشکی نماد سلامت در بین مردم می‌باشد و به همین دلیل کار بازسازی آمبولانس‌ها کار بسیار ارزشمندی است چرا که یک مجموعه درمانی همیشه باید با تمام قوا برای خدمات رسانی به مردم عزیز در صحنه حاضر باشد؛ همانگونه که همیشه زحمات شبانه روزی پرسنل اورژانس را در مقابله با بیماری کرونا، گرد و غبار، مشکلات تنفسی، تصادفات شهری و جاده‌ای و دیگر موارد در مراحل اولیه درمان و اعزام به مراکز درمانی مشاهده کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه به شیوه اخلاقی پرسنل اورژانس پرداخت و افزود: فوریت‌ها یک امر ضروری و نیازی برای خدمات‌ رسانی به مردم است. رفتار پرسنل فوریت‌های پزشکی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در رضایتمندی مردم داشته باشد. خدمت آنها فقط خدمت فیزیکی نیست بلکه خدمت رفتاری و اخلاقی است و به این جهت بسیار ارزشمند می‌باشد‌.

سرمست گفت: ایمنی کار برای پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی حین انجام کار و انتقال بیمار بسیار مهمتر از خدمات‌رسانی است؛ چرا که آنها افراد تاثیرگذار خانواده خود هستند و چندین نفر به جز خانواده اصلی را سرپرستی می‌کنند. مجموعه اورژانس از فضایی جوان برخوردار است و امیدواریم که موارد ایمنی را بیش از پیش رعایت کنند تا به یاری خداوند متعال همیشه در صحت و سلامت باشند و یکی از عوامل کاهش آسیب ترافیکی شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع آخر، استفاده بهینه از اوقات فراغت برای پرسنل اورژانس است و تا می‌توانند از این زمان برای استراحت بهره کافی را ببرند تا بتوانند با کیفیت بهتر به هم میهنان خدمات رسانی کنند چرا که خدمات‌رسانی به مردم، هنری زیبا و با ارزش است.

در آخر دکتر فرهنگ کره‌بندی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان از بازسازی و راه‌اندازی ۱۴۷ دستگاه آمبولانس فرسوده با مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد تومان خبرداد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و سختی شرایط خرید دستگاه‌های جدید، توانستیم با یاری خدای متعال و حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، چندین دستگاه آمبولانس فرسوده را به چرخه اورژانس پیش بیمارستانی برگردانیم که با انجام این کار، سیستم آمبولانسی استان یکی از سیستم‌های تراز اول کشور خواهد شد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا