تمایز، استراتژی توسعه گروه خودرویی بهمن

مدیرعامل گروه خودرویی بهمن گفت : مطمئنا هر فعلی در گروه بهمن انجام می دهیم ، متمایز از دیگران خواهد بود زیرا تمایز، استراتژی توسعه ما است .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه خودرویی بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه چهارشنبه 30 آذر ماه در حاشیه نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و مجموعه های خودرویی برگزار شد اظهار کرد : گروه بهمن سه رکن اساسی دارد اولین رکن این است که گروه بهمن کاملا خصوصی است و عمده فعالیت محوری آن خودرو می باشد اما تنها فعالیتش این نیست، انشالله در آینده بتواند توانش را در صنایع دیگر به منصه ظهور برساند .

علیمرادلو با بیان اینکه در مورد خودرو از 2 تا 18 چرخ را تولید می کنیم تصریح کرد : توانستیم در این مدت در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشیم و به عنوان یکی از ارکان صنعت خودرو در خدمت جامعه باشیم .

وی کیفیت را رکن دوم گروه بهمن خواند و افزود : ما کیفیت را با هیچ چیز عوض نمی کنیم و سعی می کنیم در هر مقطع ، اولویتمان کیفیتی باشد که ارائه می کنیم .

مدیرعامل گروه خودرویی بهمن گفت : قطعا ادعا نداریم که کیفیت ما تاپ است چون در دنیا تاپ وجود ندارد و کیفیت یک سفر است نه یک مقصد ، و هر روز با یک مطلب جدیدی از کیفیت روبرو هستیم .

علیمرادلو عنوان کرد : سومین رکن که در گروه بهمن خیلی اهمیت دارد، رضایت و خشنودی مشتریان ما است که در چندین سال گذشته در این زمینه پیشرو بوده ایم و طی دو سال گذشته در بحث کیفیت خدمات ، چه خدمات فروش و چه خدمات پس از فروش عملا یک استانداردهای جدیدی را در سطح کشور ایجاد کرده ایم .

وی با اشاره به اینکه ما برای اولین بار در صنعت خودرو سازی مرکز رضایت و خشنودی مشتریان را راه اندازی کرده ایم خاطرنشان کرد : ما داریم به جایی می رسیم و ادعایی که داریم این است که مشتریان ما ، حتی آنهایی که امروز فکر می کنند می خواهند با ما جوین شوند و از محصولات ما استفاده کنند به عنوان اعضای خانواده خودمان می دانیم ، در نتیجه سعی می کنیم رفتار خانوادگی با تمام مشتریان داشته باشیم .

مدیرعامل گروه خودرویی بهمن گفت : در زمینه سواری ما یک استاندار و یک آیکن جدید در صنعت خودرو ایجاد کرده ایم . در بحث انتخاب محصولاتمان در بخش تجاری سبد خیلی خوبی از محصولات ایجاد کرده ایم و ایجاد خواهیم کرد.

علیمرادلو بیان کرد : در زمان باقی مانده امسال و سال آینده به طور مثال کامیون BD300 را ارائه داده ایم که کامیون 19 – 20 تنی است که برای اولین بار بعد از سالیان سال این مرز شکسته شده و یک محصول جدید وارد بازار شد که در تیراژ بالا تولید خواهد شد .

وی با بیان اینکه فورس 12 تن در راس خودروهای کامیونت ما است تصریح کرد : فورس 12 تن یک حسن دارد و آن هم این است که دقیقا همان هیکل که 20 تن دارد و از نظر حجم همان مقدار باری که 20 تن حمل می کند را حمل خواهد کرد و این یک ویژگی می باشد که مطمئن هستم در بازار از آن استقبال خواهد شد زیرا خیلی از بارها بجای اینکه وزن داشته باشند حجیم هستند .

مدیرعامل گروه خودرویی بهمن گفت : امسال H6-460 را به بازار ارائه می دهیم و سال آینده H7 و کامیونت تایگر جدید با استانداردهای 85 گانه را  خواهیم آورد و تا حد زیادی سبد محصولات خودروهای تجاری مان را تکمیل کرده ایم .

علیمرادلو اظهار داشت : در بخش سواری به همت دوستان ما مرتب محصولات جدیدی ارائه می شود به طوری که در چند نمایشگاه قبل ریسپکت و پرستیژ را ارائه داده ایم، در نمایشگاه اصفهان و این نمایشگاه G9 که قویترین و پرتحرک ترین آفرود که در کشور تولید می شود ،خواهد بود را ارائه کرده ایم .

وی افزود : در زمینه پیکاپ و وانت بزودی ارائه محصولات جدید را شروع خواهیم کرد که بتوانیم جایگزین محصولات فعلی خودمان قرار دهیم .

مدیرعامل گروه خودرویی بهمن گفت : در زمینه اتوبوس نیز ، اتوبوس 12 متری ما به بازار ارائه شده است و اکنون در حال شروع ارائه خدمات حمل و نقل شهری در شهرهای مختلف می باشد که ابتدا با تبریز آغاز شده و بعد از آن مشهد خواهد بود که تعداد قابل توجهی سفارش در این دو شهر داریم .

علیمرادلو عنوان کرد : نمونه اتوبوس 18 متری ما آمده است که طی مراسمی به صورت مشخص این محصول را ارائه خواهیم داد و اکنون نمونه های در حال تولید می باشد .

وی افزود : سال آینده اتوبوس 9 متری شهری و بین شهری را ارائه خواهیم داد و اتوبوس 12 متری برقی هم در سیستم حمل و نقل ارائه خواهد شد .

مدیرعامل گروه خودرویی بهمن گفت : مطمئنا هر فعلی در گروه بهمن انجام می دهیم ، متمایز از دیگران خواهد بود زیرا تمایز، استراتژی توسعه ما است .

علیمرادلو بیان کرد : فروش سواری ما عمدتا از طریق بورس کالا عرضه می شود و بخشی هم بعنوان خانواده جوان و جایگزینی خودروهای فرسوده می باشد .

وی افزود : برنامه خوبی در موتورهای برقی داریم موتور برقی 3 کیلووات را برای کشور طراحی کرده ایم ، تست های آن انجام شده و تغییراتی در سیستم باطری ایجاد کرده ایم تا باطری آن را کاتریجی کنیم و امیدواریم طی ماه های آینده بتوانیم آن را وارد بازار کنیم که  تنوع بزرگی در موتور برقی خواهد بود زیرا می خواهیم باطری نفروشیم و برق را بفروشیم که قیمت موتور برق را 50 درصد برای مصرف کننده کاهش می دهد .

مدیرعامل گروه خودرویی بهمن گفت : 128 نمایندگی درکل کشور داریم و در خارج از کشور نمایندگی نداریم .

ساخت داخل ، باعث اشتغال پایدار و ماندگار در کشور

در ادامه پارسا نوری معاون مهندسی گروه خودرویی بهمن بیان کرد : ماموریت اصلی گروه بهمن ، تولید خودروهای سبک و وانت های سبک است .

نوری اظهار داشت : ماموریت ما تاکنون بیشتر ظرفیت سازی، تنوع محصول و ارائه محصولات با سگمنت های مختلف با کیفیت های برتر بوده زیرا کیفیت برتر و ارائه خدمات از ویژگی های بهمن موتور طی سال های گذشته بوده است .

وی افزود : خوشبختانه در گروه های مختلفی که عرضه کرده ایم هم استقبال خوب بوده است و هم باعث شده با رضایتمندی که دوستان داشته اند اهداف جدیدتری را تعریف کنیم .

معاون مهندسی گروه خودرویی بهمن گفت : گروه دی یو تی محصول جدید با ظرفیت موتور بالاتر و توان بهتر و اس یو وی با این کلاس از کشورهای رقیب وارد شود .

نوری عنوان کرد : یکی از ضعف هایی که در خودروهای اس یو وی داشتیم این بود که پرفورمنس این خودرو با خودروهای ژاپنی، کره ای و برخی از خودروهای اروپایی مقایسه می شد و خوشبختانه بهمن موتور از سالها قبل این پروژه را تعریف کرده بود و این نوید را می دهیم این خودرو صرفا با سفارش بهمن موتور طراحی شده است و هیچ جا سابقه تولید ندارد و مطابق با استانداردهای جدید زیست محیطی و ایمنی دولوپ و در بازار عرضه شده است که وضعیت تولید خطوط بدنه کاملا نصب شده و خودروها در مرحله تجاری سازی هستند .

وی با اشاره به اینکه در خانواده فیدلیتی دو هدف داشته ایم خاطرنشان کرد : یکی اینکه استقبال خوبی از فیدلیتی پرایم شد به همین دلیل سعی کردیم چند آپشن جدید به آن اضافه کنیم که از مهمترین آپشن های آن اضافه کردن گیربکس با ویژگی دبس است که در حال عرضه به بازار است و خودرو را نسبت به خودروی قبلی چشمگیرتر کرده است .

معاون مهندسی گروه خودرویی بهمن گفت : در سگمنت سواری بهمن موتور ، بعد از توقف خودرو مزدا خلا در بازار احساس می کرد در همین راستا خودرو ریسپکت با مشخصات پرفورمنس آپشن های قابل توجیه به بازار عرضه شد و خوشبختانه این خودرو هم منطق با آخرین استانداردهای ایمنی می باشد و از نظر آلایندگی ، استانداردهای یورو6  را دارد که خطوط بدنه و خطوط منتاژ آن کاملا راه اندازی شده است .

وی افزود : یکی از ویژگی های گروه بهمن در سال گذشته ، راه اندازی بیش از 4 خط بدنه در شرکت بوده است که تقریبا ما را از واردات بدنه های به صورت SABبی نیاز کرده است . بیش از ظرفیت 50 هزار دستگاه این خطوط فعال شده است و کمک می کند بهمن موتور در سال آینده تا 60 هزار دستگاه را محقق کند .

معاون مهندسی گروه خودرویی بهمن گفت : خودروی پیکاپ دو ویژگی مهم دارد . فارغ از اینکه قدرتمند ترین پیکاپ بازار کشور است ، رقبای اروپایی و رقبای غربی خود را با اختلاف قابل توجهی کنار زده است و نکته دوم اینکه این خودرو را اگر راننده از داخل قضاوت داشته باشد سطح آپشن هایش کمتر از یک SUV نیست و این خودرو فقط به عنوان پیکاپ فروش نخواهد رفت و بخاطر ویژگی ها و قابلیت آفرود که دارد می باشد .

پارسی اظهار داشت : خودرو G9  خطوط بدنه اش اکنون در حال طراحی است و تا یک ماه و نیم آینده به ایران منتقل می شود ، برخی از خطوط و تجهیزات آن توسط ما ساخته می شود و سه ماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد .

وی افزود : برنامه ما این است که سال اول حدود 5 هزار دستگاه از این خودرو را عرضه کنیم و انتظار داریم به دلیل اینکه با خودروهای پیکاپ متفاوت است آن را مقایسه نکنیم زیرا این خودرو یک SUV و پیکاپ به همراه هم است .

معاون مهندسی گروه خودرویی بهمن با بیان اینکه مطمئنا یکی از ویژگی های بهمن بغیر از کیفیت ، عرضه با قیمت منصفانه است ، گفت: در کنار توسعه محصول که سه سال گذشته در بهمن موتور انجام شد، ظرفیت خطوط هم افزایش پیدا کرد و اولین تارکت ما رسیدن به عدد 60 هزار تا است که سال آینده به آن می رسیم و دوم رسیدن به عدد 100 هزارتا است که اکنون سبد محصولات کامل شده است و البته سال اینده محصول جدید هم خواهیم دشت و به سمت افزایش تولید خواهیم رفت .

پارسی عنوان کرد : در همین راستا یک موضوع بسترهای تولیدی است و موضوع دیگر ساخت داخل می باشد . دغدغه ساخت داخل از منظر اقتصادی شاید یک ویژگی داشته باشد اما ویژگی مهم ساخت داخل، اشتغال زایی است . ساخت داخل باعث اشتغال پایدار و ماندگار در مجموعه کشور خواهد شد و کنار آن سرمایه گذاری های ارزشمند و هدفمندی را حتی خارج از گروه بهمن ایجاد خواهد کرد .

وی افزود : خوشبختانه برای فیدلیتی و دیگمنتی به بالای 25 درصد رسیده ایم و هدف ما این است تا پایان سال فیدلیتی به 30 درصد و سال آینده به 40 درصد برسد همچنین ریسپکت 30 است و تا دو سال آینده به 40 درصد خواهد رسید .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا