سفر به لالی ممنوع شد

چهلمین جلسه ستاد هماهنگی و کنترل کرونا ویروس در فرمانداری لالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو ، چهلمین جلسه هماهنگی و کنترل بیماری کرونا ویروس با حضور گودرز ترکی زاده فرماندار لالی، دکتر احسان محمدی رئیس مرکز بهداشت شهرستان و مسئولین اجرایی روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری  در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار لالی گفت: اگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و اصناف بخوبی رعایت شود بدون تردید در روزهای آینده شرایط بهتری ایجاد خواهد شد، رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از دورهمی ها و تجمعات، زدن ماسک علاوه بر حفظ سلامت عموم مردم، نوعی قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان است.

ترکی زاده در بخش دیگری از سخنان خود از اعضای ستاد هماهنگی و کنترل بیماری کرونا ویروس شهرستان که با مدیریت، هماهنگی و انسجام گروهی توانستند در هفته های اخیر از برگزاری مراسمات تا حد قابل قبولی ممانعت بعمل آورند، تقدیر و تشکر نمود و عنوان داشت: انتظار داریم این روال در راستای حفظ سلامت شهروندان بیش از پیش با جدیت ادامه داشته باشد.

وی در ادامه تصریح نمود: از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری تا شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ورود گردشگران و مسافرین به شهرستان ممنوع است و ورودی شهرستان و تمامی مناطق گردشگری توسط پلیس راهور کنترل می شود و مسافرانی که قصد سفر به شهرستان لالی را دارند توسط افسران راهنمایی و رانندگی جریمه نقدی و خودرو آنها توقیف می شود.

در ادامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان لالی عنوان داشت: رنگ بندی در شهرستان لالی از قرمز به نارنجی تغییر کرده و حتی مقطعی کوتاه شهرستان وضعیت زرد بوده اما نباید فریب این شرایط رنگ بندی را بخوریم، شرایط این بیماری بسیار شکننده است؛ همانطور که به وضعیت زرد رسیدیم و مجدد به نارنجی تغییر رنگ داد، بنابراین کوچکترین ساده انگاری در برابر ویروس کرونا می تواند برای شهرستان فاجعه بار باشد.

محمدی افزود: هفته گذشته ۳۷۰ بازدید تخصصی توسط کارشناسان مرکز بهداشت لالی صورت گرفت و ۸۹ اخطار به اصناف صادر گردید و پنج واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت لالی تصریح نمود: با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا برای سلامتی خود افراد است اما متاسفانه جمعیت قابل توجهی از گروه هدف از تزریق واکسن امتناع می کنند و به کرات مشاهده می شود که فرزندان این افراد گروه هدف را ترغیب به نزدن واکسن می کنند.

وی تاکید کرد: دولت بابت هر دوز این واکسن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه می کند و این تفکر مقابله و خودداری از تزریق واکسن بسیار اشتباه است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان لالی در پایان گفت: واکسن هایی که به گروه های هدف تزریق می شوند، از طرف WHO (سازمان جهانی بهداشت) تایید شده و تا کنون از طرف کشورهای زیادی خریداری و تزریق شده و از مشخصه های مثبت آن، ایمنی بالا در برابر بیماری و عوارض جانبی بسیار کم است و انتظار داریم مردم در این زمینه همکاری کنند و به شایعات توجه نکنند تا بتوانیم واکسیناسیون بقیه گروه های سنی را در زمان مناسب انجام دهیم.