حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران موفق شدند: تکمیل عملیات حفاری ۴ حلقه چاه نفت در ۱۳ روز نخست سال نو

حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران در ۱۳ رور نخست سال نو ، موفق به تکمیل نهایی ۴ حلقه چاه نفتی در گستره فعالیت شرکت های بهره بردار در مناطق نفتخیز جنوب شدند.

بصیرت نو خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، پیمان صفاپور رئیس آمار ، اطلاعات و خدمات مکانیزه مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت در این باره توضیح داد: برغم تعطیلات سال نو و عید نوروز، کار حفاری چاه های نفت و گاز به طور مستمر و شبانه روزی از سوی کارکنان اقماری در موقعیت های عملیاتی تداوم دارد.

وی با بیان اینکه نخستین حلقه چاه همزمان با اولین روز سال ۱۴۰۲ تکمیل و در اختیار شرکت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفت، گفت : متراژ حفاری در ۱۳ روز گذشته ۳ هزار و ۱۱۹ متر به ثبت رسید.

صفا پور با اشاره به اینکه سال قبل ۹۹ حلقه چاه نفت ، گاز و آب های ژرف با متراژ ۶۷ هزار و ۵ متر حفاری و تکمیل شد ، نقش شتاب بخشی در جابجایی دکل های حفاری و پیاده سازی یک دستگاه از یک موقعیت و برپایی در موقعیت دیگر را که توسط تیم های تخصصی مجرب صورت می پذیرد را براساس مستندات و آمارهای اعلام شده به مدیریت برنامه ریزی تلفیقی در انجام به موقع تکمیل چاه ها حائز اهمیت دانست.

وی در همین ارتباط به جلو افتادگی عملیات حفاری ۶ حلقه چاه به مدت ۵۹ روز نسبت به برنامه تعریف شده از سوی کارفرما در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد که با تلاش مجموعه کارکنان عملیاتی و پشتیبانی فنی در بخش های مختلف تحقق یافت، افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان جلو افتادگی حفاری و تکمیل چاه ها ، مربوط به ۴ دکل در مجموع ۱۵ روز بود.

رئیس آمار ، اطلاعات و خدمات مکانیزه مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ، اظهار کرد: بررسی آمار و ارقام مربوط به حفاری چاه ها نشان می دهد که از کل متراژ حفاری در سال قبل ۴۴ هزار و ۵۶۲ متر مربوط به حفاری چاه های توسعه ای، ۵ هزار و ۱۴۸ متر چاه های اکتشافی ، ۳۹۳ متر چاه توصیفی و ۱۶ هزار و ۹۰۲ متر چاه های تعمیری و تکمیلی بوده است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا